Skottland i mitt ♥

Jag är nu med och tävlar om en Canon 600D här

Jag älskar regn. Det finns inget härligare väder än åska, blixtar och spöregn! Så mysigt. Jag älskar synen på sommaren då himlen blir alldeles grå och man vet att det är oväder på gång. Jag tycker att gröna kullar och öppna landskap är superhärligt. En plats där man kan tänka utan att man blir störd. ♥

 

För mig verkar Skottland som en liten fristad. Långt ifrån där jag är nu, i Norrland. En plats med öppna landskap men även moderna städer. Jag skulle jättegärna vilja göra en sorts roadtrip i framtiden genom Skottland. Och se alla fantastiska platser jag hör folk prata om. Kanske besöka Loch Ness och se om sjöodjuret faktiskt existerar. Uppleva det underbara vädret, vad jag har hört så ska det tydligen regna otroligt mycket där. Men då är det viktigaste packningen min kamera. Jag får ju inte missa att plåta en bild av Nessie när han/hon dyker upp och jag vill inte heller gå miste om de fina landskapen.

 

Jag har drömt om Skottland i några år nu och det kommer jag fortsätta göra även efter att jag besökt landet. För jag är 99,9% säker på att det är så underbart som alla säger. Jag vill resa dit med endast min ryggsäck, kamera och diverse nödvändigheter. Ta mig runt genom landet med vilka färdmedel jag kan hitta, spelar ingen roll, jag kan gå till fots om det är så. Tänk bara vilka fina foton det skulle kunna bli!

 

Men utan en kamera så skulle jag ju inte kunna dela med mig av detta, inte kunna se på bilderna i framtiden när jag är äldre och tänka ”Oj det var ett spännande äventyr”. Men jag kanske åker dit ändå, och åker dit igen efter att man köpt en kamera. Eller, mobilen kanske duger fint. Den kan man ju filma och fota med precis som med Canon 600D, med lite sämre kvalitet dock men jag har fortfarande minnena där. ♥

 

Bilden här nedan är ett kollage jag gjort av bilder härifrån: 1. 2. 3.

Jag använde mig av tre stycken bilder med de motiv som passar in bäst på min syn av Skottland. Regnigt, gröna kullar, mörka härliga moln och öppna landskap. Gud vad jag längtar dit nu, bort från alla läxor!


Kommentarer
Ebba

vilken underbar bild! väldigt cool :)
dina bilder på skongen var sjukt fina, jag skulle också vilja bo bland tallar

Svar: Åh tack så mycket! :) ja, det är helt underbart i skogen! synd att det bor så många kryp där bara :p
middandori.blogg.se

2012-09-24 | 17:33:56
URL: http://januaribarn.blogg.se



Namn:
Spara?


E-postadress: (publiceras inte)


Bloggadress:


Kommentar:

Trackback